Engasjer deg i NHHS!
Årets kandidater til Vårvalget 2024 er klart og valget er i gang! Fra mandag 8.april klokken 17:15 til onsdag 10.april klokken 12.00 kan du stemme på Canvas! Kandidatene er publisert og kan drive valgkamp fra mandag 8.april klokken 8. I år har vi en todelt valgutspørring: kandidater til NHH.styret, leder KKU og leder Stafettkomiteen vil spørres ut i aulaen mandag klokken 17.15. Du kan sende inn spørsmål til dem ved å følge linken under. Det kan gjøres både før og under utspørringen. Andre kandidater vil få tilsendt og bli bedt om å besvare spørsmål skriftlig i løpet av mandag. Spørsmålene legges ut på NHHS.no samme kveld. Du kan sende spørsmål til kandidatene ved å følge linken som ligger lenger oppe på siden.
Kandidater
NHH-Styret
Kvinnelig representant
Kaia Baumann Semb (4.kull)
NORSK
Juhu!
Med bakgrunn som bacheloransvarlig, studentassistent og aktiv NHHS-er stiller jeg som kandidat til NHH-styret for å representere deres interesser med et helhetlig perspektiv. Jeg brenner særlig for studentaktiv undervisning, tett samarbeid med næringslivet og et inkluderende studiemiljø.
NHH skal forbli Norges mest ettertraktede handelshøyskole. Samtidig mener jeg at vi har potensiale til å posisjonere oss blant de ledende handelshøyskolene i Europa. Når vi går høsten i møte med et nytt bachelorprogram har vi en unik mulighet til å bygge på styrkene i begge programmene for å sikre at utdanningen vår forblir attraktiv og fremtidsrettet.
Ved å stemme på meg vil dere få en representant som kjenner systemet godt, og er opptatt av å lytte til deres syn på status-quo på NHH. Som tidligere bacheloransvarlig vet jeg at man stiller best som studentrepresentant dersom man er synlig og tilgjengelig for studentene. Dette vil jeg gjøre gjennom å fortsette å være pratesyk og glad i diskusjoner (tihi).
Hvis du syns dette høres bra ut, så håper jeg på din stemme! Godt valg 😊
ENGELSK
Yay!
With experience as the head of the bachelor’s program in the student committee, as a teaching assistant, and active member of NHHS, I’m running for the NHH-board to represent your interests with a comprehensive perspective. I’m especially passionate about student-active teaching, close collaboration with businesses, and an inclusive study environment.
NHH should remain Norway’s most sought-after business school. At the same time, I believe we have the potential to rank among the top business schools in Europe. As we face the fall with a new bachelor program, we have a unique chance to build on the strengths of both programs to ensure our education remains attractive and forward-looking.
By voting for me, you’ll get a representative who knows the system well and is committed to listening to your views. As a former student representative, I know the importance of being visible and accessible to the students. I intend to do this by continuing to be chatty and fond of discussions (hehe). If you think this sounds good, I hope to get your vote!
Wising you a great election! 😊
Ingeborg Olrud Moen (3.kull)
NORSK
Hei! Mitt navn er Ingeborg og jeg stiller som studentrepresentant i NHH-Styret.
Etter tre aktive år i studentforeningen har jeg fått mange verdifulle erfaringer og innsikt i hvilke saker som er viktig for studentene.
Det er ingen tvil om at NHH er et veldig bra sted å være student, men det er også mye som kan bli enda bedre. Jeg er sterkt motivert til å virkelig fremme studentenes meninger til NHH!
Jeg vil jobbe for:
1. Bedre tilgang til digitalt materiale som supplement til fysisk undervisning. Studenter ønsker en hverdag der de kan ha muligheten til å engasjere seg og gjøre «noe mer» utenfor studiet. NHH må la studentene få muligheten til dette.
2. Godt samspill mellom de to bachelorprogrammene, både akademisk og sosialt.
3. Å sørge for at studentenes bekymringer rundt studieplassmangel blir tatt på alvor, med fokus på at nye leseplasser ikke skal gå på bekostning av den sosiale delen av studiehverdagen.
Jeg håper du vil stemme på meg. Godt valg!
ENGELSK
Dear fellow students,
My name is Ingeborg and I am running as student representative for the NHH Board!
After three active years in the student association, I have gained valuable experience and insight into the issues that are important to students.
There is no doubt that NHH is a very good place to be a student, but there is also much that can be improved. I am strongly motivated to advocate for students’ opinions to NHH!
My wishes are:
1. Better access to digital materials as a supplement to physical teaching. Students want an everyday life where they have the opportunity to engage and do «something more» outside of their studies.
2. Effective cooperation between the two bachelor’s programmes, both academically and socially.
3. To ensure that students’ concerns about the shortage of study spaces are taken seriously, with a focus on ensuring that new reading spaces do not come at the expense of the social aspect of student life.
I hope that you will vote for me!
Mannlig representant
Lars Mæhle (5.kull)
NORSK
Hei!
Mitt navn er Lars. Jeg er 27 år og går femte året mitt her på NHH. Helt siden jeg begynte på NHH har NHHS vært mitt andre hjem. Det være seg UKEN, Hytteutvalget eller Svæveru’. Ved siden av NHH har jeg jobbet i både rusomsorg og uteliv i Bergen – og hatt en kort runde i kommunikasjonsbransjen.
NHHS sin representant i NHH-styret har etter min mening vært en underutnyttet mulighet for NHHS. Store endringer skjer svært sjeldent over natten. Skal studentenes interesser få gjennomslag hos NHH krever det langsiktig arbeid, mot konkrete mål satt av NHHS.
Dersom jeg får tilliten vil jeg svært gjerne kjempe for studentforeningens interesser i høyblokken. Vi går et spennende år i møte og jeg vil svært gjerne gjøre mitt for å bidra til at NHHS står like sterkt som alltid når året er over.
ENGELSK
Hello!
My name is Lars. I am 27 years old and in my fifth year here at NHH. Ever since I started at NHH, NHHS has been my second home. Be it UKEN, the Cabin Committee, or Svæveru’. Besides NHH, I have worked in both addiction care and nightlife in Bergen – and had a brief stint in the communications industry.
In my opinion, NHHS’s representative in the NHH board has been an underutilized opportunity for NHHS. Major changes rarely happen overnight. For the students’ interests to prevail at NHH, it requires long-term work towards specific goals set by NHHS.
If I am trusted with the role, I would very much like to fight for the student union’s interests in the high rise. We are facing an exciting year, and I would very much like to do my part to ensure that NHHS remains as strong as ever when the year is over.
Klubb- og kulturutvalget
Blokk: Pub Fiction
NORSK
Nytt semester braker løs, og vi i PUB FICTION stiller til KKU-styret!
Kjelleren er et viktig samlingspunkt for studentene på NHH, og vår jobb er at dette skal videreføres og bli enda bedre! Dette skal vi oppnå ved å tilby et bredt utvalg arrangementer gjennom året, både dag- og kveldstider.
Vi skal også jobbe med god drift av Klubben bak kulissene. Det er viktig å ha en sunn økonomi og en god utkommanderingsordning for å kunne sikre god service på ulike arrangementer, og dermed være lett tilgjengelig for andre grupper som kan trenge oss.
Stem Pub fiction for flere minnerike kvelder!
ENGELSK
PUB fiction is ready to take over “Kjelleren”, and once again create unforgettable moments!
“Kjelleren” is an important meeting point for the students at NHH, and our job is to continue this and make it even better! We will achieve this by offering a wide selection of events throughout the year, both during the daytime and in the evening.
We will also work with the good operation of “Klubben” behind the scenes. It is important to have a healthy economy and a good “utkommanderingsordning” in order to ensure good service at various events, and thus be easily accessible to other groups who may need us.
Are you ready for more memorable basement parties? Vote Pub Fiction!
Leder
Elias Aunaas (2.kull)
NORSK
Hei, mitt navn er Elias Aunaas.
Jeg har siden starten ved NHH vært en aktiv deltaker i utvalget for Klubb og Kultur. Dette engasjementet har ikke bare vært en kilde til mye glede og moro, men har også gitt meg verdifulle vennskap og minner som jeg vil verdsette for resten av livet. Jeg ønsker at flere ved NHH skal få muligheten til å oppleve den samme gleden og fellesskapet som jeg har fått gjennom KKU. Derfor stiller jeg nå til valg som leder for Klubb og Kultur-utvalget. Jeg vil gjennom en slik stilling prøve å sette mitt preg på organisasjonen, og sørge for at den er under stadig utvikling. Jeg har respekt for gamle tradisjoner, men er også opptatt av at KKU skal være en moderne organisasjon.
ENGELSK
Hello, my name is Elias Aunaas.
Since the start at NHH, I have been an active participant in KKU. This commitment has not only been a source of much joy and fun, but has also given me valuable friendships and memories that I will cherish for the rest of my life. I want more people at NHH to have the opportunity to experience the same joy and community that I have had through KKU. That is why I am now standing for election as leader of the Club and Culture Committee. Through such a position, I will try to leave my mark on the organisation, and ensure that it is constantly developing. I have respect for old traditions, but I am also concerned that KKU should be a modern organisation.
Økonomiansvarlig
Frida Monstad (2.kull)
NORSK
I over to generasjoner har Kjelleren vært ett av NHH-studenters viktigste samlingspunkt for utenomfaglige aktiviteter. Dette er stedet hvor minner skapes, og kanskje glemmes – men aller viktigst er Kjelleren vårt fristed. Som økonomiansvarlig vil jeg sørge for at minner fortsettes å skapes i Kjelleren i flere generasjoner fremover, gjennom å ivareta en god økonomisk drift. Jeg ønsker å sikre en gjennomsiktig og fornuftig allokering av våre ressurser, samt effektivisere og forenkle faktureringen av alkoholbestillinger. I tillegg vil jeg fortsette arbeidet med å redusere unødvendige kostnader og svinn, både eksternt og internt i KKU. Oppsummert vil jeg som økonomiansvarlig opprettholde og forbedre den økonomiske strukturen og ryddigheten fra tidligere leder, slik at Kjelleren kan fortsette å glede Bergens studenter i mange år fremover!
ENGELSK
For over two generations, “Kjelleren” has been one of NHH students’ most important gathering places for extracurricular activities. This is where memories are made, and perhaps forgotten – but most importantly, “Kjelleren” is our sanctuary. As the financial manager, I will ensure that memories continue to be created in “Kjelleren” for generations to come by maintaining good financial management. I aim to ensure transparent and sensible allocation of our resources, as well as streamline and simplify the invoicing of alcohol orders. Additionally, I will continue the work of reducing unnecessary costs and losses, both externally and internally within KKU. In summary, as the financial manager, I will uphold and improve upon the financial structure and clarity from previous leadership so that “Kjelleren” can continue to bring joy to Bergen’s students for many years to come.
Baransvarlig
Oskar Ulstrup (2.kull)
NORSK
Gjennom mine to første år på skolen har jeg opplevd hvor viktig studentforeningen og klubben er for NHHs studenter, som er årsaken til at jeg stiller som baransvarlig. Jeg vil jobbe for å gi studentene et best mulig utvalg av drikke til studentvennlige priser. Dette går ut på at jeg skal fortsette den gode dialogen med både Hansa og med studentene, underutvalg, interessegrupper og kjellergrupper. Jeg vil også jobbe for å ha god kontroll på NHHS’ drikkevarebeholdning, og gjennom dette unngå svinn.
Kjernesaker:
– Godt samarbeid med studenter ved drikkebestilling og utrekvirering
– Ha god kontroll på varebeholdningen
– Redusere svinn
ENGELSK
Throughout my first two years at school, I’ve experienced the importance of the student association for NHH’s students, which is the reason I’m running for bar manager. I aim to provide students with the best possible selection of drinks at student-friendly prices. This involves maintaining good communication with both Hansa and the students, subcommittees, interest groups and basement groups. I will also work to have good control over nhhs’ inventory, thereby preventing waste.
Key issues:
– Maintaining strong collaboration with students for orders and requisitions
– To have good control of the inventory
– Minimizing waste
Kulturansvarlig
Hedda Ahlsen (2.kull)
NORSK
Nytt semester står for tur, og det er igjen på tide å skape minnerike kvelder i Klubben!
Som kulturansvarlig ønsker jeg å videreføre og forbedre de gode tradisjonene som Klubben tilbyr. Alle skal føle seg inkludert og velkomne til å delta på alle arrangementer! Jeg ønsker at Klubben skal være et lavterskeltilbud for alle studenter under små og store arrangementer, der målet er å skape et mer inkluderende miljø. Derfor ønsker jeg blant annet å videreføre og utvide samarbeidet med Avbrekk der vi tidligere har tilbudt vaffelsteking i eksamensperioden til alle NHH-studenter. Utover dette ønsker jeg å øke bevisstheten rundt bookingmulighetene og sikre at dette skjer på en effektiv måte. Dette vil jeg gjøre gjennom et godt samarbeid med PR-ansvarlig og ved å jevnlig følge opp henvendelser.
ENGELSK
A new semester is upon us, and it’s time again to create memorable evenings in “Klubben”!
As culture manager, I want to continue and improve the good traditions that “Klubben” offers. Everyone should feel included and welcome to participate in all events! I want “Klubben” to be a low-threshold offer for all students during small and large events, where the aim is to create a more inclusive environment. Therefore, among other things, I want to continue and expand the collaboration with “Avbrekk”, where we have previously offered waffle-making during the exam period to all NHH students. In addition to this, I want to raise awareness of the booking options and ensure that this happens in an efficient way. I will do this through good cooperation with the PR manager and by regularly following up on inquiries.
Kjelleransvarlig
Sigurd Hilland (2.kull)
NORSK
Som kjelleransvarlig i KKU, har jeg som mål å gjøre mitt beste for å opprettholde kjelleren som et knutepunkt for studentene ved NHH. Jeg vil bidra til dette ved å sørge for å skifte ut/fikse utstyr der det trengs, i tillegg til å sørge for at kvaliteten på det tekniske utstyret er in takt til enhver tid. Fremtidige medlemmer vil også få opplæring i og om det mest essensielle utstyret. Jeg kommer også til å jobbe videre med uferdig arbeid fra tidligere Kjelleransvarlige.
Kjernesaker:
– Vedlikehold og forbedring av det tekniske utstyret i kjelleren. Dette vil f.eks. være å sørge for at lydanlegg alltid er riktig tilkoblet.
– Opprettholdelse av teknisk utstyr i kjelleren til den nødvendige standarden til enhver tid.
– Fullføre garderobesystemet i kjelleren.
– Prøve å få revet lysvegg, for deretter å erstatte den med et passende alternativ.
– Bidra/støtte prosessen om renovering av fUken.
ENGELSK
As the cellar manager for KKU, my goal is to do my best to maintain the cellar as a hub for students at NHH. I aim to contribute to this by ensuring to replace/fix equipment where needed, in addition to making sure that the quality of the technical equipment is up to par at all times. Future members will also receive training on and about the most essential equipment. I will also continue working on unfinished tasks from previous Cellar Managers.
Core Issues:
– Maintenance and improvement of the technical equipment in the cellar. This will, for example, involve ensuring that the sound system always is properly connected.
– Always maintaining the technical equipment in the cellar to the necessary standard.
– Completing the cloakroom system in the cellar.
– Trying to demolish the light wall, then replacing it with a suitable alternative.
– Contributing/supporting the process of renovating fUken.
PR-ansvarlig
Jørgen Ellekjær (2.kull)
NORSK
Vårt kjære samlingspunkt, KKU, stråler som et fyrtårn for samhold og glede på NHH. I løpet av året som PR-ansvarlig har jeg den store gleden av å promotere alt som finner sted i vår klubb. Fra de uimotståelige pubquizzene til de uforglemmelige arrangementene – hver aktivitet er en mulighet til å styrke vårt fellesskap. KKU er åpent fra 16 til 20 hver ukedag, og tilbyr en fristende pause fra studiene hvor man kan nyte en kald pils og varme samtaler. Som PR-sjef vil jeg fremme “KLUBBEN” som den destinasjonen for både avslapning og moro. La oss sammen sikre at KKU forblir det innbydende tilfluktsstedet hvor nye historier venter på hver eneste student!
Kjernesaker:
• God promotering av KKUs arrangementer og pubquizzes.
• Kontinuerlig dialog med studentene for å sikre at klubbens tilbud speiler deres ønsker og behov.
• Å fostre en atmosfære av velkommen som gjør KKU til det selvskrevne valget for en hyggelig aften.
ENGELSK
Our cherished hub, KKU, shines like a lighthouse for unity and joy at NHH. During my year as the PR officer, I will have the immense pleasure of promoting everything that takes place in KLUBBEN. From the irresistible pub quizzes to the unforgettable events, each activity is an opportunity to strengthen our community. KKU is open from 16 to 20 on weekdays, offering a tempting break from studies where you can enjoy a cold beer and warm conversations. As the PR-chief, I will promote «KLUBBEN» as the go-to destination for relaxation and fun. Ensure that KKU remains the welcoming haven where new stories await every student!
Core issues:
• Promote KKU’s events and pub quizzes well.
• Ongoing dialogue with students to ensure the club’s offerings reflect their wishes and needs.
• Fostering an atmosphere of welcome that makes KKU the apparent choice for a pleasant evening.
Personalansvarlig
Hedda Holst (2.kull)
NORSK
Som personalansvarlig har jeg som mål å videreføre effektiviseringen av utkom-ordningen og forbedre vaktlistene slik at alle har muligheten til å møte, samtidig som jeg vil holde et fokus på å videreutvikle samholdet hos KKU-personalet ytterligere. Jeg ønsker også å sikre at førstekullistene sitter igjen med en positiv opplevelse av kjelleren, da utkom-vakten for mange kan være en av deres første møter med kjellerarrangementer. Videre ønsker jeg å sørge for at disse vaktene oppleves hyggelig og sosialt, blant annet ved å sikre at det er tilstrekkelig bemanning. Internt i KKU vil jeg jobbe med å lage en vaktplan som er informativ og oversiktlig, slik at det enkelt kan byttes vakter ved behov.
Kjernesaker:
– Sørge for at førstekullistene får en hyggelig opplevelse mens de har utkom-vakt.
– Opprettholde en oversiktlig vaktplan og sikre god kommunikasjon til studentene slik at alle får mulighet og lyst til å stille på vakt.
ENGELSK
As the head of social affairs, my objective is to further streamline the utkom-initiative and enhance the shift schedules, ensuring that everyone has the opportunity to contribute, while also focusing on further developement of the cohesion among KKU staff. It is also crucial to me that first-year students have a positive experience with the school’s bar since the utkom-initiative might be their first exposure to some of the many social events this school has to offer. Moreover, I am committed to making shifts an enjoyable and sociable experience by guaranteeing adequate staffing levels. Within KKU, I will create an informative and user-friendly shift schedule that enables the easy exchange of shifts when required.
Key Issues:
– Ensure first-year students have a pleasant experience while working the utkom-shift.
– Maintain an organized shift schedule and promote effective communication with students, encouraging everyone to participate and enjoy their shifts.
Stafettkomiteen
Blokk: Flytfart
Leder
Torstein Blikra (3.kull)
NORSK
Økonomiansvarlig
Julia Furuseth (2.kull)
NORSK
Helt fra første uke på NHH har jeg deltatt på nesten hver eneste trening med Stafkom. Dette er en genuin, imøtekommende og inkluderende gjeng. Stafkom gir rom for å være akkurat den du er. Å kunne dele denne livsgleden ovenfor løping sammen med de andre i Stafkom har vært utrolig verdifullt. Stafkom for meg; det er familie. Og denne familien vil jeg skal bli enda større det neste året.
Jeg var så heldig å få være en del av styret 22/23 som informasjonsansvarlig. Dette ga virkelig mersmak, og jeg er nå svært motivert for å bidra enda ett år. Nå som økonomiansvarlig og nestleder. Jeg vil bidra med god struktur, rettferdighet, entusiasme og mye initiativ.
Alt i alt ønsker jeg, sammen med resten av gjengen i Flytfart, å skape Bergensbaneløpet til et forglemmelig eventyr.
ENGELSK
Ever since my first week at NHH, I have participated in nearly every Stafkom training session. This group is not just welcoming; it’s genuine, inclusive, and feels like family. Stafkom embraces you for exactly who you are, allowing us to share our passion for running in a truly meaningful way. For me, Stafkom is more than just a running group—it’s a family. And as we look ahead, I want this family to grow even larger in the coming year.
My role as head of information for the 22/23 term was a privilege that sparked a deep passion within me. Now, stepping into the shoes of the financial manager and deputy leader, I aim to bring solid structure, fairness, enthusiasm and a lot of initiative.
Together with Flytfart, we want to create Bergensbaneløpet into an unforgettable adventure, that embodies the spirit and unity of our Stafkom family.
Markedsansvarlig
Viktor Jørnsen (2.kull)
NORSK
Siden min første økt høsten 2022, har jeg hatt gleden av å oppleve den treningsrike og inkluderende arenaen som Stafkom har å by på. Det er et miljø som preges av godt samhold, åpne armer og hyggelige smil, og et miljø jeg ønsker at alle skal ha mulighet til å ta del i, uavhengig av nivå og ambisjoner. Jeg har blitt veldig glad i dette Stafkom-miljøet, og gleder meg derfor virkelig til å bygge videre på det sammen med resten av gjengen i Flytfart.
Som markedsansvarlig ønsker jeg å videreføre eksisterende samarbeid, samt være åpen for mulig nye, relevante partnere. Jeg vil forsøke å fremme Stafkom for studenter og virksomheter, gjennom både Bergensbaneløpet og treninger. For meg er det viktig at interessen til Stafkom og våre samarbeidspartnere ivaretas på en god måte, noe jeg ønsker å bidra med.
ENGELSK
Since my first session in the autumn of 2022, I have had the pleasure of experiencing the training-rich and inclusive arena that Stafkom has to offer. It is an environment that is characterized by good cohesion, open arms and pleasant smiles, and an environment that I want everyone to have the opportunity to be a part of, regardless of level and ambitions. I have really enjoyed this Stafkom environment, and am therefore really looking forward to building on it together with the rest of the team at Flytfart.
As the head of marketing, I want to continue existing collaborations, as well as be open to possible new, relevant partners. I will try to promote Stafkom for students and businesses, through both Bergensbaneløpet and training sessions. For me, it is important that the interests of Stafkom and our partners are looked after in a good way, which I want to contribute to.
Treningsansvarlig
Jerlow Jacobsen (2.kull)
NORSK
Min første økt med StafKom besto av kraftig nedbør og vind i fjellveien, men etter å ha blitt møtt av smilende fjes og en inkluderende gjeng utenfor aulaen etterpå, skjønte jeg at dette var et miljø jeg ville være en del av. Jeg har siden deltatt på mye av det StafKom har å by på gjennom intervaller i fjellveien, kappløp opp Merinobakken, langtur rundt Eidsvågneset og vårens sprøeste eventyr – Bergensbaneløpet. En arena hvor jeg har fått mye trening, og vel så mye sosialt.
Jeg er nå ivrig etter å bidra i planleggingen og gjennomførelsen av disse fantastiske aktivitetene. Derfor stiller jeg til vervet som treningsansvarlig i neste års styre. Jeg ønsker å skape treningsglede, litt puls og et inkluderende miljø for medstudenter.
ENGELSK
My first session with StafKom consisted of heavy rain and wind in Fjellveien, but after being met with smiling faces and an inclusive group outside the aula afterwards, I realized that this was an environment I wanted to be a part of. Since then, I have participated in much of what StafKom has to offer through intervals in Fjellveien, race up the merino hill, long runs around Eidsvågneset, and the spring’s craziest adventure – Bergensbaneløpet. An arena where I have received a lot of training, and just as much socially.
I am now eager to contribute to the planning and execution of these fantastic activities. That is why I am running for the position as head of training, in next year’s board. I want to create joy in training, a little pulse, and an inclusive environment for fellow students.
Løypeansvarlig
Trym Mølstre (3.kull)
NORSK
Da jeg begynte på NHH for snart 3 år siden var jeg verken rask eller særlig glad i å løpe. Den dag idag eg jeg fremdeles ikke særlig rask, men løpeglede har oppstått! Denne gleden vil jeg helt og holdent gi stafkom æren for. Stafkom som et åpent og inkluderende miljø har gitt meg massevis og gode vennskap og opplevelser. Dette er noe jeg ønsker å bidra med for både nåværende og fremtidige NHH studenter.
Som løypeansvarlig ønsker jeg å bidra til at logistikken under Bergensbaneløpet 2025 går knirkefritt, samt at hele reisefølge kommer seg trygt over fjellet.
ENGELSK
When I started at NHH almost 3 years ago, I was neither fast nor particularly fond of running. To this day, I’m still not very fast, but the joy of running has arisen! I will give stafkom all the credit for this joy. Stafkom as an open and inclusive environment has given me plenty of good friendships and experiences. This is something I want to contribute to both current and future NHH students.
As head of track, I want to contribute to ensuring that the logistics during Bergensbaneløpet 2025 run smoothly, and that the entire traveling party gets safely over the mountain
Internansvarlig
Guro Hoff (3.kull)
NORSK
Jeg har i år vært så heldig å være økonomiansvarlig i stafettkomiteen, og er ikke helt klar for å gi slipp på det unike samholdet og gleden jeg har hatt som styremedlem. De ukentlige øktene, treningsleiren, Bergensstafetten og ikke minst selveste BBL er noe av det artigste jeg vet om, og som internansvarlig vil jeg spre denne gleden til flest mulig i studentmiljøet! Jeg vil bygge videre på arbeidet som er gjort tidligere for å opprettholde det høye engasjementet og treningsoppmøtet.
Stafkom skal være både en treningsarena, men også en sosial møteplass, som internansvalig har jeg et ønske om å sørge for at alle føler seg ivaretatt, uavhengig av nivå og ambisjoner. Videre vil jeg tilrettelegge for at alle våre arrangementer gjør det enkelt bli kjent med medstudenter, også på tvers av kull.
Sammen med resten av gjengen i Flytfart skal vi finne flyten og slå BI atter en gang!
ENGELSK
This past year, I have been the financial officer in «stafettkomiteen», and I am not quite ready to let go of the unique environment I have experienced as a board member. The weekly sessions, the training camp, Bergensstafetten, and the highlight in BBL is some of the most fun things I know about, and as the internal affairs manager, I want to spread this joy to as many people as possible in the student community! I want to continue the work that has been done before to maintain the high level of engagement and attendance at training sessions.
«Stafkom» should be both a training arena and a social gathering place. As the internal affairs manager, I wish to ensure that everyone feels included, regardless of fitness-level and ambitions. Furthermore, I will facilitate all our events to make it easy to get to know fellow students, also across different academic years.
Together with the rest of the team in «Flytfart», we will beat BI once again!
Bankett-ansvarlig
Jens Dammerud Arnesen (2.kull)
NORSK
Jeg ønsker å stille som Bankett-ansvarlig som en del av Stafkom-styret 2024/25, fordi jeg ønsker å sette preg på den fullt fortjente hedringen av Handelshøyskolenes sprekeste sjeler. Slik jeg opplever det, vil ikke banketten bare runde av en lang og morsom stafett mellom Oslo og Bergen, men over et halvt år med ukentlige løpetreninger og andre sammenkomster. Over tid har jeg blitt mer og mer imponert av innsatsen som legges ned, av både styret, men likefullt ivrige Stafkommere, så vel som ASAP-ere. Jeg har lyst til å ta fatt på utfordringen det er å hedre den innsatsen deres ved å legge tilrette for en storstilt, og ikke minst, velfortjent bankett.
Etter egen deltagelse på stafetten og på banketten, i 2023, erkjenner jeg at stillingen vil kreve innsats fra meg. Samtidig føler jeg meg trygg på at det, i lag med svært kompetente styremedlemmer, vil gå fint. Jeg ser dermed frem til å ta fatt på utfordringen, og gleder meg til åstarte arbeidet høsten 2024!
ENGELSK
I want to apply for the position of Banquet Manager as part of the Stafkom board 2024/25, because I want to make my mark on the well-deserved honor of the Business School’s most spirited souls. As I see it, the banquet will not just round off a long and fun relay between Oslo and Bergen, but over half a year of weekly running training and other gatherings. Over time, I have become more and more impressed by the effort put in, by both the board and equally eager Stafkom members, as well as ASAP members. I want to take on the challenge of honoring their efforts by arranging a grand, and not least, well-deserved banquet.
After my own participation in the relay and at the banquet, in 2023, I acknowledge that the position will require effort from me. At the same time, I feel confident that it will go fine, together with very competent board members. I am therefore looking forward to taking on the challenge, and I am excited to start working in the fall of 2024!