Engasjer deg i NHHS!

Har du lyst til å være med i en av Skandinavias mest aktive studentforeninger? Da har du sjansen nå! Et verv i studentforeningen vil gi deg mange nyttige erfaringer, utfordringer og muligheter til å jobbe med noe du brenner for. Du kommer til å bli kjent med studenter på tvers av kull, samt etablere mange nye vennskap.

Et verv i NHHS er utviklende, lærerikt og ikke minst sosialt. Teoretisk kunnskap fra lesesalen er riktignok viktig, men praktisk erfaring fra NHHS er mye verdt senere i livet. Det er et bredt spekter av stillinger det går an å stille til, og det er lett for de fleste å finne noe man interesserer seg for. Uansett om du er en førstekullist eller en rutinert NHHS-er, har mest lyst til å lage fest og moro eller brenner for å påvirke fagene ved NHH, finnes det en stilling som passer for deg! Alt vi forventer er at du har lyst til lære noe nytt og bruke litt tid på studentforeningen.

Merk at valget først vil starte samtidig som valgutspørringen kl 17:15 den 8. april. Kandidatane vil likevel publiseres og kan starte promotering kl 08.00 denne dagen.

Man kan stille til valg i studentforeningen, både som individuell kandidat eller i en blokk. Siste oppmeldingsfrist er fredag 5.april klokken 8:00.

Oppmelding skjer ved å fylle ut skjemaet ved å trykke på knappen «Meld ditt kandidatur» ovenfor. Bilde av kandidat eller blokk må fremdeles på mail til pu.valg@nhhs.no. Dersom du ikke sender inn tekst både på norsk og engelsk vil du ikke bli representert med noen tekst i kandidatblekken.

Stiller du i blokk er det lurt at en i gruppen melder opp alle kandidatene, og legger inn en kort blokktekst i tillegg til de individuelle tekstene.

Å stille som blokk vil si at en gruppe går sammen og fordeler stillingene i utvalget mellom seg, og stiller til valg som en samlet enhet. Dette er mulig når hele styret velges samtidig. En blokk står sammen under valgkampen. Til underutvalg der ikke alle styreverv er på valg samtidig kan man ikke stille som blokk.

Det er viktig å legge merke til at selve valget er et personvalg, der du stemmer på hver enkeltperson, og ikke automatisk på alle i en blokk. Dersom to fulle blokker stiller mot hverandre vil den blokken med totalt flest stemmer vinne valget. Dersom blokkene har ulikt antall kandidater vil det konkurreres på hver enkelt stilling.

Er du i tvil om du skal stille til valg eller om du har funnet den rette stillingen kan det være lurt å forhøre seg med den som har hatt stillingen tidligere.

Fra 08:00 mandag 8.april til den elektroniske stemmingen stenger klokken 12:00 onsdag 10.april kan du/dere drive valgkamp. Da er det om å gjøre å tiltrekke seg mest mulig oppmerksomhet gjennom promotering. Nærmere regler for valget står utdypet under «Regler»

Mandag 8. april blir det en valgutspørring i aulaen kl. 17:15.  Mer detaljert informasjon om utspørringen vil publiseres her på nhhs.no når valget nærmer seg.

Valget avsluttes kl. 12:00 onsdag 10. april. Resultatene vil også publiseres på www.nhhs.no så fort det foreligger.

Lykke til med valgkamp og valgutspørring!

Med forbehold om endringer.

Det vil kun være mulig å avgi sin stemme digitalt under årets valg. På Canvas (under emner) kan man avgi sin stemme fra kl. 17.15 mandag 8. april til kl 12:00 onsdag 10. april.

Mer informasjon om stemmeavgivning kommer når det nærmer seg.

Tirsdag 26.03.2024
Siste frist for å nominere folk til NHH-styret

Fredag 05.04.2024
8:00 Siste frist for å melde sitt kandidatur

Mandag 08.04.2024
08:00 Kandidatene offentliggjøres og kan starte profilering
17:15 Valgutspørring

Onsdag 10.04.2024
12:00 Valget avsluttes.
Resultatene vil publiseres på www.nhhs.no og Canvas

Stillinger på valg

NHH-styret 

NORSK

Hvert år velges det to studentrepresentanter som skal sitte i styret ved NHH. Nå er tiden kommet for å velge årets kandidater, og på vårvalget kan du stille som kandidat!  Som representant i NHH-styret vil du få mulighet til å være studentenes stemme når viktige beslutninger for NHH skal tas sammen med de andre styremedlemmene. Du vil få verdifull erfaring, men mest av alt få gleden av å representere NHHS. Denne stillingen passer for deg som brenner for studentforeningen og ikke er redd for å ta ordet i forsamlinger. Du kan lese mer om NHH-styret her.

Det skal velges en kvinnelig og en mannlig representant som skal sitte i ett år. Det skal også velges en vara av hvert kjønn.

ENGELSK

Every year, two student representatives are chosen to sit on the board at NHH. Now, the time has come to select this year’s candidates, and you can run as a candidate in the spring election! As a representative on the NHH board, you will have the opportunity to be the voice of the students when important decisions for NHH are made together with the other board members. You will gain valuable experience, but most of all, you will have the joy of representing NHHS. This position is suitable for you if you are passionate about the student association and are not afraid to speak up in assemblies. You can read more about the NHH board here.

One female and one male representative are to be elected to sit for one year. A substitute of each gender will also be elected.

Klubb- og kulturutvalget (The Club and Culture Committee):

Vil du være med å drive og utvikle stud.NHHs andre hjem? Klubb- og kulturutvalget (KKU) er et av de største underutvalgene i NHHS. Vårt hovedansvar er å drifte Klubben, Campus og aulabar, og sørge for at underutvalg og interessegrupper blir forsynt med det de måtte ønske av drikkevarer. KKUs arbeidsoppgaver innebærer også å arrangere fester og andre sosiale velferdstilbud til studentene. Med andre ord: Skjer det noe av festlig art på skolen, er som regel KKU innblandet på én eller annen måte! Samlet har driftsstedene en relativ høy årlig omsetning, til tross for et prisnivå som ikke akkurat er avskrekkende høyt. Arealmessig kan vi også skryte på oss at vi driver et av Bergens største utesteder. Klubben har åpent på hverdager og er skolens utested når det arrangeres fester, aulashow og andre arrangementer i regi av NHHS. Vi har et tilbud til alle skolens studenter og ønsker å være førstevalget når stud.NHH trenger en avkobling fra lesesal og faglig arbeid. Klubb- og kulturutvalget har gjennomgått store endringer de siste årene. Et gjennomgående mål for underutvalget er å sørge for at Klubben, Campus og Aulabar driftes på best mulig måte, og å skape mest mulig studentvelferd på skolen. Medlemmene i styret må derfor se fortløpende etter forbedringer og ta initiativ til å gjennomføre tiltak. KKUs rundt 40 medlemmer organiseres i seks grupper og får hjelp av alle førstekullistene på skolen som bidrar med en vakt hver i løpet av sitt første år på skolen. Styret gjennomfører ansettelser og legger den overordnede praktiske og økonomiske planen for driften i hvert semester. Som styremedlem vil du være daghavende for KKU på 3-4 fester gjennom året og ha noen andre vanlige klubbvakter. Et år ved roret til studentforeningens festligste underutvalg vil utvilsomt gi deg mange utfordringer og erfaringer, i tillegg til mange nye venner, fantastiske nachspiel, en uforglemmelig hyttetur og en unik innsikt i hvordan man arrangerer de legendariske NHH-festene!

NORSK

Leder

Leder av KKU har et overordnet ansvar for å koordinere arbeidet som legges ned i underutvalget, fra den daglige driften til mer langsiktig planlegging. Du vil fungeres som en stedfortreder for skjenkebevillingen i NHHS og det vil være ditt ansvat å sørge for at driften av Klubben, Campus og Aulabar foregår i tråd med regelverket.

 Økonomiansvarlig
Som økonomiansvarlig er det ditt hovedansvar å ha oversikt over økonomien i KKU. Det er en svært lærerik og allsidig stilling hvor man får prøvd seg på flere både relevante og interessante oppgaver. Du vil ha ansvar for budsjettene, faktureringen og sørge for at regninger blir betalt.

 Baransvarlig

Som baransvarlig må du sørge for å ha oversikt over alt som går inn og ut av lageret og du vil ha jevnlige varetellinger og ha kontroll på varebeholdningen sammen med økonomiansvarlig i Kjernestyret. Du vil ha mye kontakt med underutvalg og interessegrupper gjennom bestilling av drikke.

Kulturansvarlig

Har du lyst til å få ting til å skje? Da er kulturansvarlig for der deg! KKU har et mål om å kunne tilby et rikt og bredt aktivitets- og kulturtilbud til studentene. Som kulturansvarlig har du ansvar for bookingen av Klubben, Campus, fUKEN og Bagatellen.

PR-Ansvarlig

Som PR-ansvarlig i KKU har du ansvar for at hele skolen vet hva som skjer i Klubben. Sammen med gruppen din skal du gjennomføre promotering til KKUs arrangementer. I tillegg har du hovedansvar for pub-quizene som holdes gjennom semesteret.

Personalansvarlig

Som personalansvarlig har du ansvaret for arbeidskraften i Klubben, Campus og Aulabar under arrangementer. Du lager vaktliste for medlemmene i KKU og utkomlisten for førstekullistene på skolen, og sørger for at det alltid er nok mennesker på jobb.

Kjelleransvarlig

Som kjellersjef har du ansvaret for at alle lokalene i Kjelleren er klare til bruk. Innkjøp og vedlikehold av inventar og teknisk utstyr er arbeidsoppgaver for en kjelleransvarlig. I tillegg har du ansvaret for at alle i KKU får grundig opplæring i bruk av utstyret. 

ENGLISH

Leader

The leader of KKU has an overall responsibility for coordinating the work undertaken in the subcommittee, from daily operations to long-term planning. You will act as a deputy for the liquor license at NHHS, and it will be your responsibility to ensure that the operation of Klubben, Campus, and Aulabar complies with regulations.

Financial Manager

As the financial manager, your main responsibility is to have an overview of the finances in KKU. It is a highly educational and diverse position where you will handle several relevant and interesting tasks. You will be responsible for budgets, invoicing, and ensuring that bills are paid.

Bar Manager

As the bar manager, you must ensure oversight of everything coming in and out of the inventory. You will conduct regular inventory counts and maintain control of stock levels alongside the financial manager of the «Kjernestyret». You will have frequent contact with subcommittees and interest groups through beverage orders.

Culture Manager

Do you want to make things happen? Then the culture manager role is for you! KKU aims to offer a rich and diverse range of activities and cultural events to students. As the culture manager, you are responsible for booking Klubben, Campus, fUKEN, and Bagatellen.

PR Manager

As the PR manager in KKU, you are responsible for ensuring that the entire school knows what is happening in Klubben. Together with your team, you will carry out promotions for KKU’s events. Additionally, you have primary responsibility for the pub quizzes held throughout the semester.

HR Manager

As the HR manager, you are responsible for the workforce in Klubben, Campus, and Aulabar during events. You create schedules for KKU members and orientation lists for first-year students at the school, ensuring that there are always enough people on duty.

Cellar Manager

As the cellar manager, you are responsible for ensuring that all the premises in the basement are ready for use. Purchasing and maintaining inventory and technical equipment are tasks for a cellar manager. Additionally, you are responsible for providing thorough training to all KKU members in equipment usage.

Stafettkomiteen

NORSK
Leder

Som leder av Stafettkomitéen er man hovedansvarlig for planleggingen og gjennomføringen av Bergensbaneløpet i tillegg til åpne treninger og arrangementer resten av semesteret. Dette innebærer blant annet oppfølging av de andre stillingene i styret samt kommunikasjon og koordinasjon med NHHS og Stafettkomitéen på BI.

 

Bergensbaneløpet er en stafett med lang historie og mange flotte tradisjoner. I tillegg er engasjementet og oppslutningen om løping på NHH stadig økende. Ønsker du å videreføre og videreutvikle dette, er lederstillingen noe for deg.

 

Økonomiansvarlig/nestleder

Som økonomiansvarlig i Stafettkomitéen har du ansvar for budsjettering, kostnadsføring og oppfølging av budsjett i forbindelse med daglig drift og arrangementer. Som økonomiansvarlig er du også nestleder i styret.

Markedsansvarlig

Som markedsansvarlig i Stafettkomitéen har du ansvar for å skaffe samarbeidspartnere til Bergensbaneløpet og treninger, i tillegg til å følge opp og videreføre eksisterende samarbeid.

Treningsansvarlig

Som treningsansvarlig i Stafettkomitéen er du ansvarlig for treningsopplegget som skal sikre NHH sin seier i Bergensbaneløpet. Dette innebærer å lage treningsplaner for de ukentlige treningene, følge opp løpere og planlegge uttaksløp til Bergensbaneløpet.

Løypeansvarlig

Som løypeansvarlig i Stafettkomitéen er du den som skal ha full kontroll på løypen til Bergensbaneløpet. Dette innebærer at beskrivelser og filmer av løypen må oppdateres. I tillegg er man ansvarlig for at resten av styret har kontroll på hvor løpet skal gå.

 

Internansvarlig

Som internansvarlig i Stafettkomitéen er man ansvarlig for å planlegge månedlige kveldsmater etter trening og ivareta et godt sosialt miljø både innad i styret og for løpere.

Redaksjonsansvarlig

Som Redaksjonsansvarligi Stafettkomitéen er man ansvarlig for for nettsiden Bergensbanelopet.no de årene stafettene ender i Bergen, som er tilfellet i 2025.

ENGLISH

Head of Stafettkomiteen

The Head of Stafettkomitéen is primarily responsible for the planning and implementation of Bergensbaneløpet. Also, the Head is accountable for running sessions and events for the rest of the semester. This involves, among other things, informing the other positions on the board and communicating and coordinating with NHHS and the Stafettkomité at BI.

Bergensbaneløpet is a relay with a long history and many great traditions. Besides, the commitment and encouragement for running are continuously increasing at NHH. If you want to maintain further development of this, then the Head position will suit you well.

Head of Finance

As Head of Finance, you are responsible for budgeting, expense management, and follow-up of the budget related to daily operations and events. As Head of Finance, you are also deputy chairman of the board.

Head of Marketing

As the Head of Marketing, you are responsible for providing partners for the Bergensbaneløp and training. Besides, continue existing collaborations.

Head of Training

As head of Training, you will be responsible for the training program which shall ensure that NHH wins Bergensbaneløpet. The position entails making training plans for weekly trainings, following up the participants and scheduling qualification races. 

Head of Track

As Head of Track you will be responsible for the track for the race. This entails that you will update descriptions and videos of the track. In addition, you will be responsible for making sure the rest of the board have control over the track of the race. 

Head of Internal Affairs 

As Head of Internal Affairs you will be responsible for planning monthly suppers after training and for maintaining a good social environment both within the board and for the participants.

Head of Website

As Head of Website you will be responsible for the website Bergensbanelopet.no during the years when the relays end in Bergen, as is the case in 2025.